גיל: 3-6
מטרה: הילדים יכירו את חלקי העץ ושימושם
מה צריך:
המחשה לחלקי העץ בנפרד: שורשים, גזע, ענפים, עלים, פרחים, פירות.
תוכלי לגזור את חלקי העץ מנייר בריסטול או על גבי נייר אריזה .
תמונה של עץ כולל השורשים שלו לחצי כאן וגם כאן
פעילות:
המלצה: לצאת למקום בו יש עץ ושם ללמוד על חלקי העץ.
פתיחה: אתם לא יודעים מה קרה לי. הבאתי לכם היום תמונה של עץ לגן והוא התפרק לי בדרך. אולי אתם יכולים לעזור לי להרכיב אותו בחזרה?
גוף: בואו נראה מה החלק הזה.. נשלוף בכל פעם חלק אחר ונדביק אותו על גבי הלוח או המשטח שהכנת מראש כדי שכל הילדים יוכלו לראות.
נשאל את הילדים איך קוראים לחלק הזה? מה התפקיד שלו? איפה הוא נמצא- למטה, למעלה? לילדים צעירים חשוב לחזור על שמות החלקים.
כדאי להתחיל מהגזע של העץ ולהתקדם משם. לילדים בוגרים חשוב לאפשר לחשוב בעצמם מה התפקיד של החלקים.
גזע: התפקיד של הגזע הוא להחזיק את על העץ ולהעביר מים ומזון שנמצאים באדמה ובעלים.
שורשים: התפקיד שלהם הוא להחזיק את העץ בתוך האדמה כדי שהוא לא ייפול. את השורשים אנחנו בדרך כלל לא רואים כי הם בתוך האדמה. אבל לפעמים אפשר לראות שורשים שיוצאים החוצה. השורשים מאוד מאוד עמוקים. תוכלי להראות לילדים תמונה ואף להראות להם שורשים של נבטים.
ענפים: יוצאים מהגזע ומחזיקים את העלים, הפרחים והפירות ומעבירים להם את המזון שנמצא באדמה.
עלים: התפקיד שלהם הוא לקלוט את אור השמש ולתת לעץ כוח לגדול
פרחים: מתוך הפרחים יצאו אחר כך פירות חדשים
פירות: בתוך הפרי יש סוד- גרעין ממנו יכול להתפתח עץ חדש. יש פירות שאנחנו אוכלים וכאלה שלא.
קליפת הגזע: שומרת על העץ
סיום:
מומלץ לאפשר לילדים לגעת בעץ, בענפים, בעלים (אם יש), לנסות להזיז את העץ…
אולי תוכלו להשוות לעצים שונים בסביבה שלכם.
לבוגרים ניתן לצייר את העץ מתוך התבוננות.
השאר תגובה