מכירה את לוח מי בא לגן?
הכוונה ללוח בכניסה לגן שהילדים מסמנים בו
מה הם אוהבים\מעדיפים\ איך הם הגיעו לגן…

אז הנה רעיון חדש ומדליק לפעילות כניסה
באותו סגנון אבל קצת אחרת…

במקום לתת לילדים לבחור לסמן
באמצעות הנחת השם או מדבקה
מה דעתך לתת לילדים להכניס דברים
לתוך צנצנת או קופסה?

הנה דוגמה:
השאלה: איזה צבע אני הכי אוהב?
מטרה: אומדן ומנייה

מה צריך?

6 צנצנות או מכלים שקופים
פונפונים בחמישה צבעים
5 מדבקות בחמישה צבעים (תואמים לפונפונים(

איך עושים?

בצנצנת אחת נניח את כל הפונפונים
על חמש הנותרות נדביק מדבקה, על צנצנת אחת מדבקה אדומה,
על אחת כחולה וכן הלאה בהתאם לצבעים של הפונפונים.

מה הילדים עושים?

כל ילד בוחר מהצנצנת את הצבע שהוא אוהב
ומניח בצנצנת המתאימה. למשל, אם הוא אוהב
צבע כחול הוא בוחר פונפון כחול ומכניס לתוך הצנצנת
עם המדבקה הכחולה.

בסוף, לאחר שכולם בחרו נאפשר לילדים לאמוד
כמה פונפונים יש בכל צנצנת, ולאחר מכן נמנה אותם.

– במקום צנצנת אפשר להשתמש בבקבוק שתיה שקוף
אם תשאירי את הפיה הצרה הילדים ישחילו את
הפונפונים דרך הפיה ויעבדו גם על מוטוריקה עדינה….

הנה עוד דוגמה:
השאלה: האם אתה אוהב לאכול גזר? כן\לא
מטרה: השוואה ומנייה

מה צריך

לגו בצבע אדום ולגו בצבע כחול
סלסלה או קופסה גדולה
משטח שמסומן עליו לגו אדום
משטח שמסומן עליו לגו כחול

איך עושים

מניחים בסלסלה את קוביות הלגו
מסבירים לילדים כי לגו אדום פירושו לא אוהב ולגו אדום
פירושו אוהב (או ההפך, מה שתחליטי).

מה הילדים עושים

כל ילד מניח לגו במקום המתאים לו.
אם הוא אוהב גזר- לוקח לגו כחול ומניח במשטח הכחול
אם הוא לא אוהב גזר- לוקח לגו אדום ומניח במשטח האדום
הילד הבא מניח מעליו וכך יוצרים שני מגדלים של לגו.

לאחר מכן משווים את הגובה של שני המגדלים
ובודקים איזה מגדל יותר גבוה ומה המשמעות שלו
לגבי כמות הילדים שאוהבים גזר.
מונים ובודקים כמה ילדים אוהבים\לא אוהבים גזר.

הפעילות הזו מאוד מרשימה בכניסה לגן
אבל גם מתאימה כמעבר לפעילות!

מצרפת לך כאן גם תמונה להשראה שלי
אולי זה יתן לך עוד השראה לרעיונות נוספים

תהני! וספרי לי אם יישמת בגן!!

שלך