אחת הדרכים לשכלל מיומנויות של ילדים היא ליצור ריטואל קבוע שבו חוזרים
על פעילות מסויימת בזמן קבוע.

היום אני רוצה להציע לך פעילות מתמטית
פשוטה וקלה להכנה שאפשר לעשות בגן,
וכדאי לבצע אותה אחת לשבוע ביום קבוע.
למשל, במפגש סוף יום או מעבר, ובכל פעם להחליף את הפריטים שלה .

הפעילות מתאימה לגיל 3-6 והיא חלק מהיעדים
בתכנית הליבה במתמטיקה.

משחק: כמה פריטים יש לי בצנצנת?

מטרה: אומדן ומניה

מה צריך:
-צנצנת לא שבירה\קופסה שקופה גדולה
או אפילו בקבוק פלסטיק שקוף.

-פריטים לאומדן (בכל שבוע הפריטים ישתנו)
למשל: פונפונים, צדפים, לגו. מה שיש בגן ותלוי בגודל המיכל שלך…
-דף וטוש

איך משחקים?
לתוך הצנצנת נכניס את הפריטים.
לצעירים- מעט פריטים (בהתחלה פחות מעשר ואחר כך יותר)
לבוגרים- אפשר גם יותר או להתחיל ממעט ולהוסיף בהדרגה
בהתאם ליכולת של הילדים.

נציג לילדים את הצנצנת ונבקש מהם לשער כמה פריטים יש בה.
הילדים אינם צריכים למנות כמה פריטים אלא לשער.

האם יש בצנצנת 5 פריטים? 10? יותר? פחות?
ניתן לרשום את דברי הילדים ולאחר מכן למנות כמה פריטים
יש באמת בתוך הצנצנת.

אפשר גם להציב בכניסה לגן את הצנצנת ותיבה עם פתקים וטושים והילדיםיכתבו את השערתם ויכניסו לתיבה עם השם שלהם.
בסוף היום נפתח את התיבה, נקרא את ההשערות ונמנה כמה פריטים יש.

שימי לב!
המטרה לא לגלות מי ניחש את המספר המדוייק אלא מי היה הכי קרוב…
עם ילדים בוגרים אפשר גם לחשב- בכמה היינו קרובים או רחוקים מהמספר האמיתי.

מה עוד?
-אפשר לקשט את הצנצנת ליצור לה פרצוף ולקרוא לה בשם מצחיק.
-לתת בכל שבוע לילד אחר לקחת את הצנצנת הביתה ולמלא בפרטים מהבית
חשוב לבקש מהילד למנות את הפריטים ולרשום על כרטיס.

תהנו!
שלך
אביטל
——————————————–
איך עוד אני יכולה לעזור לך?

עוד רעיונות קסומים במתמטיקה
תמצאי בחוברת שלי "בגן המתמטיקה"
חוברת שתעשה לך סדר- מה צריך ללמד
באיזה גיל ובאיזה סדר וכוללת מאות
פעילויות ומערכי משחק!

ההשקעה שלך בחוברת:
במקום 149 ש"ח
ב90 ש"ח בלבד!